Датчики витрат палива

 

Датчик витрат палива - це проточний прилад обліку, що вимірює кількість палива, яке пройшло через паливну систему і потрапило в двигун.

 
 
 
Принцип котроля витрат палива
 

 

Датчики витрати можна розділити на два типи: однокамерні і диференційовані.
 
Однокамерний витратомір дозволяє контролювати один потік палива. Не враховує наявність зворотного клапана, за яким повертається невитрачене паливо в бак. Існують паливні системи, в яких можна без негативних наслідків «заглушити обратку» і використовувати однокамерні витратоміри.
 
Диференційований витратомір - це два однокамерних датчика в одному корпусі і максимально точно відкалібровані відносно один одного заводом-виробником. Вихідний сигнал від диференційованих датчиків містить інформацію про фактичні витрати палива. Застосовуються у випадках, коли заборонено «глушити обратку» з двигуна.
 
Існують паливні системи, на які установка витратомірів технічно неможлива. Наприклад, на американських автомобілях витратомір зі зворотного клапана буде рахувати піну, а не паливо в чистому вигляді. Так як піна є повітряно-пінної сумішшю, відповідно свідчення будуть з дуже великою похибкою. При виборі моделі і типу витратоміра необхідно враховувати особливості конкретної моделі транспортного засобу.
 

Переваги:

 

  • Контроль палива, яке безпосередньо потрапило в двигун
  • Використання механічного витратоміра - найпростіший спосіб здійснювати контроль витрат палива

 

Недоліки:·        

 

  • Проточний лічильник палива не визначає заправки і зливи палива з бака
  • Вимагає регулярного технічного контролю та обслуговування
  • Механічні витратоміри підходять не на всі типи паливних систем

 

Встановлення та використання витратомірів на автомобілях з бензиновими двигунами нерентабельне, оскільки бензин висушує рухомі частини, і датчики часто виходять з ладу, на відміну від солярки, яка змащує їх. На дизельних двигунах ДРТ часто засмічуються через низьку якість палива і тому мають потребу в регулярному технічному обслуговуванні.